Simson Star

Simson Star

A bejáratás

2020. november 28. - MatoMotor

Úgy gondoltam ennek a témának lehet nyugodtan egy külön bejegyzést szentelni, mivel ez az egyik legmegosztóbb téma motoros körökben, ennél már csak az olaj és a gyertyatéma a jobb, ígérem arról is lesz majd szó.

dsc_0736.jpg

Node, folytatódik tovább a kaland, henger felfúrva, dugattyú benne, hézagolókkal fél óra szopás és már fent is van a csoda, 1:33as keverés és jöhet az első indítás.

(+személyes tipp: fúrást érdemes szeptemberre datálni mert akkor még a komolyabb hidegek előtt be lehet járatni és tavasszal már lehet adni neki az ívet, illetve ilyenkor már nincs 40fok így a megragadásnak is kisebb az esélye) 

Először csak simán pár nagyon lassú és óvatos rúgás szivatóval, majd szivató elzár, gyújtás ráad és haddszóljon. Első rúgásra már fel is hangzott újra a gépsárkány, kellemesen ketyegett. Ez tartson mondjuk 10 másodpercig, aztán leállítjuk, megnézzük jók e tömítések, minden jó lesz e. Kicsit várunk aztán majd már fél percet járatjuk, és ezt így fokozatosan növeljük, illetve ezzel párhuzamosan kicsivel több alapjáratot adunk neki.

Itt kezd érdekes lenni a dolog, mivel itt oszlanak meg a vélemények először. Mivel a Star léghűtéses így vannak akik azt vallják hogy el kell menni odáig, hogy 1-2óran keresztül helyben járatjuk, illetve vannak azok akik azt mondják, hogy pár perces járatgatások után már útnak lehet indulni. Én az utóbbit vallom, de az első útja mindenkinek ugyanolyan lesz.

Nagyon szép lassan indulás, minden fokozatot hamar váltunk, ha olyan az emelkedő akkor mindig időben váltsunk vissza, 30fölé nem megyünk(3.-ban ez alapjárat közeli állapot) és az első út 1-2km-nél ne legyen hoszabb, ezalatt végig hallgassuk a hangját, amint bármi furát hallunk azonnal állítsuk le. A távokat megtett km arányban növelhetjük, ne egy Sopron Miskolc távval kezdjünk, illetve próbáljunk ne a Kékesre mászni vele :-) . 

(aki városban él annak egy picivel könyebb, mivel az a lényege, hogy folyamatosan minden fokozatban váltogassuk és járassuk) 

Az első 100km a legritikusabb, itt tényleg nagyon vigyázzunk és még véletlenül se húzzunk neki hirtelen nagy gázt, csak nagypapásan :-). A hivatalos könyv szerint a bejáratás 1000-1500km ezután nem kell már figyelni rá.

Az én javaslatom és tapasztalatom alapján írtam egy sávos rendszert, ha ezt betartjuk baj nem lehet.

0-100km : ahogy fent is írtam ez a legritikusabb max 30-35km/h

100-250km : itt már lehet kicsit jobban húzni, egy két kigyorsítás már belefér ésszel 40-45km/h legyen a max

250-500km : itt már nagy baj nem történhet, kaphat már egy két nyelezést is rövidebb távokon (500m) de még mindig ésszel és inkább lassabban, ha néha elérjük az 50-55km/h az se lesz baj.

500-1000km : már húzhatjuk neki hoszabb távon (1-2km), alapvetően itt már jól bejárt motorunk van de még nem tökéletes

1000- : élvezzük a tökéletes motorunkat

Végszóban ennyi lenne tehát a bejáratás, nem mondom, hogy nem fájt az amikor minden helyi papa a robogóval megelőzött, vagy egy bringással olyan előzést nyomtunk mint két kamion, de minden szenvedést megér, hiszen most alapozza meg az ember a következő 10+ évet a hengernek, és ha utána kimegy a világból is akkor csak megéri ez a pár hónap lassúzás.

 (itt egy remek videó, ahol a srác is elmondja ezeket illetve még egy két okos gondolattal kiegészíti) https://youtu.be/nOtYKTcjlHg

Mára ennyi lett volna az estimese, ha bármi ötlet, tanács, tippetek van még a témával kapcsolatban akkor nyugodtan írjátok meg kommentben, és vigyázzatok ebben az időben magatokra :-). 

A bejegyzés trackback címe:

https://matosimson.blog.hu/api/trackback/id/tr3316303730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása