Az előző részben elmeséltem, hogy került hozzám ez a kis narancs Star, most belekezdek az első munkálatokba, pontosabban a motor alapos megismerésébe.
Megvolt már a motor, de a jogsit még csináltam, és mivel viszonylag tisztelem a törvényt, így nem mertem kimenni az utcára se vele, mert ahogy ismerem magam pont akkor jött volna a komplett rendőrség, tek, fbi, helikopterek és tankok meg a fél magyar haderő, így maradt a kertben fel le motorozgatás, illetve a motor megismerése.
A legelső munkálat az volt hogy megtanultam, hogy kell a karbit (karburátor/porlasztó) kitakarítani. Ez egy nagyon fontos dolog, mert hiába van duplaszűrő a karbi előtt, így is bármikor el tud tömődni, és ilyenkor mindegy hol van az ember, ki kell pucolni.
A következő dolog ami még nekem is feltünt az a légszűrő csodás létezése.
Ez volt a légszűrőm, ami jobb esetben talán megfog egy két félcsirkét, de nagyjából semmire nem volt jó, viszont egész sokáig ez maradt, mivel az 50év alatt nagyon sok eredeti szűrő elmálott konkrétan, de végül találtam egy kicsit viseletes állapotút, de erről majd később.
Miután a karbi ki lett pucolva, és konstatáltuk, hogy ez egész jó állapotban van, végül csak elmentem vele meszebb, pontosabban kitoltam gyalog az 1km-re fekvő földútra és ott motorozgattam. Itt még nem volt semmi gond, életbe nem motoroztam, így ha 20al ment volna az is eszetlen lett volna számomra :-D.
Itt jött az első probléma felfedezése, miszerint ezekben a blokkokban van üresjárati jelző, nekem meg az istenért se világított, így úgy voltam vele, hogy nézzük meg mi lehet a probléma. Ez a folyamat alatt megtanultam, hogy kell első izzót cserélni, és miután nagy szenvedések után kiszedtem az üresjárati izzót nagyot nevettem, hogy karácsonyra már csereégőnk lesz, mivel az előző tulaj egy karácsonyfa égőt mókolt bele. Itt kezdődött egy masszív gondolkodás és méricskélés, hogy miért nem működik, de valószínűleg a blokkon belül a kis réznyelv van rosszul meghajlitva ezért aztán el kellet engednem ezt a storyt, sajnos azóta se működik.
Illetve sajnálatosan tudomásul kellet vennen, hogy a láncfeszeséget nem állítottam be rendesen, ennek következményeképp szépen a gyorsítások lassítások hatására széttört a ventilátorházam, bár ez alapvetően típushiba, nagyon sok ház szét van törve, vagy javítva van már.
(klumpa lifestyle befigyel az alsó sarokba azért)
És itt jött a következő megdöbbenés, hogy a kábelek össze vissza voltak kötve, feszszabi nem is volt benne , és minden össze vissza volt gányolva úgy unblock, illetve az összes csatlakozás korrodálva volt.
Itt meg is ragadnám az alkalmat, kíváncsi vagyok kinek mi volt a legnagyobb kókánytalálata, lent kommentben írjátok meg, aztán ha úgy van csinálunk egy versenyt belőle, az első helyezetnek felajánlom a karácsonyfaégőm, a légszűrőm és egy adag csokit.
Erről lesz szó a következő részben, a komplett elektronikát kikukáztam és újrakábeleztem, illetve az index hadműveletet is megcsináltam, de ezekről majd később, addig is kellemes motorozást mindenkinek, még van egy kevés jóidő, rendeltem belőle :-)