Veteránozni sose olcsó buli, ez egy nagyon fontos ámde sajnos igaz mondás. Főleg a mai világban, ahol egy alapmotor, aminek a fele kapásból cserés 200-nál indul és valahol 600 körül van a vége egy szép állapotban lévőnek. Természetesen relatív, hogy kinek mi mennyi a drága de a Simsonoknak inkább eszmei értéke van. (mert akármennyire lehet bármit mondani, mégiscsak egy 50cc kismotorról beszélünk, amivel bármikor történhet bármi) Ez az állítás is helytálló, de mégis több ezer ember pattan a hátukra napi szinten, és mennek ki vele a világból, szóval mégse olyan rossz dolog ez, már ha karban van tartva. És hogy szépen ezt az egész bullshitet átvezessem az én storymra ha már lúd legyen kövér elven, (meg mégis egy kiállítási motor is lesz) nem apróztam el, ámde törekedtem arra is, hogy ami olyan azt megmentsem, és csak végső esetben kelljen cserélni, ilyen volt a hátsó sárvédő, vagy például a fék is.
Szóval 2hónap tervezés után belevágtam a dologba, elején szépen minden úgy alakult ahogy terveztem, majd jöttek szép sorban a különböző költségek, amikbe tátott szájjal a f@szerdőbe szaladtam bele.
Az első ilyen a kipufogó volt, nagyon sokat játszadoztam vele, hogy lenne szép a régi patináns, de sajnos bele kellet törődnöm, hogy ez nem az a motor amin a patina jól mutat, szóval ugrott is 25000 a levesbe
Közben volt a sárvédő és fék is, ami újabb 10000et emésztet fel, illetve nagyon nagyon sok apróság szép lassan összegyűlt amivel számoltam de nem ennyit, újabb plusz 20000-el lett vékonyabb a pénztárca.
És még sok egyéb kiadás is volt természetesen, amivel számoltam, azokra durván 200000 körül ment el, így összességében egy 250000es felújítás/átalakításról beszélünk, ami még mindig nagyon baráti árban jött ki, úgy hogy a motor motorjával(hülye magyarok nem tudtak jobb szót kitalálni erre?!) nem is most foglalkoztam, hanem azt már az előző körben letudtam.
És mivel nem akartam nullázni magam, így el kellet kezdeni spórolni dolgokon, mint például a ráf már kicsit viseletes, de szépen fel lett polirozva így még hozható az elvárt szint, de két új ráf, illetve ha új akkor már komplett kerékből is újat vennék megint elmenne 50-60000, és még mindig nincs ducatti gyújtás a motorban, pedig régi álmom, hogy egyszer sötétben is lássak már végre, de az újabb 40000ft lenne, és úgy igazából nincs bajom a mexas gyújtással szóval még egy ideig marad.
És hogy mi is ennek az egész shitstormnak a lényege? Egyfelől egy jó tipp, hogy ha belekezdesz nincs megállás, de amit rászánsz az hótziher kevés lesz, szóval szánj rá még egy 100ast legalább, hogy ne kelljen a végén matekolni nagyon.
Másfelől elkészült a festés, a mai nap már nálam van végre, de még kicsit várat magára mivel a németek nem siették el a második kör postázást sem, illetve a csavarok se jutottak el horganyzódni, de addig is írni kell valami izgi dologról :-d
Szóval nem kell aggódni, lesz itt még izgalmasabb poszt is, de még picit várat magára, hogy felfedjem mi is ez az egész, viszont ezt ki kellet írnom magamból, hátha egy jövőbeli delikvens ezt olvassva jobban fel tud készülni egy nagyobb felújításra.